Lokalet

Hallenåsen familiebarnehage ble startet i 2016 og er godkjent for inntil ti barn fra 1-6 år. Vi holder til i Hallenåsen ovenfor Heggedal sentrum. Et rolig sted med lite trafikk og nærhet til skogen.

Inne har vi lyse, fine lokaler med god plass. Uteområdet er variert og kupert med sandkasse og lekehus. Rett utenfor barnehagen har vi en liten lekeplass og skogsterreng og vi går til stallen.

Barna på tur

Hva vi tilbyr

Hos oss får barn lov til å være barn. De får tid til å fordype seg i leken og på den måten utvikle vennskap og kreativitet. Vi er en tilknytningsbasert barnehage.

Barna kan gå hos oss frem til skolestart. Vi har ledige plasser.

Vil du at ditt barn skal...

​-𝐕æ𝐫𝐞 𝐢𝐧𝐤𝐥𝐮𝐝𝐞𝐫𝐭 𝐢 𝐥𝐞𝐤𝐞𝐧?

​

Ingen barn utenfor lekefellesskapet. Forskning viser at 10-20 %  av barn i barnehager opplever å bli utestengt fra leken. Vi har ansatte med god kompetanse på lek og inkludering.

-𝐎𝐩𝐩𝐥𝐞𝐯𝐞 𝐛𝐞𝐯𝐞𝐠𝐞𝐥𝐬𝐞𝐬𝐠𝐥𝐞𝐝𝐞?​

Vi demper ikke barnas naturlige bevegelsesglede. Vi har motorikkrom inne og skogen som nærmeste nabo.

-𝐇𝐚 𝐤𝐨𝐧𝐭𝐚𝐤𝐭 𝐦𝐞𝐝 𝐝𝐲𝐫 𝐨𝐠 𝐧𝐚𝐭𝐮𝐫?

Vi går til stallen og har hund i barnehagen. Vi er ute hver dag.

-𝐕æ𝐫𝐞 𝐝𝐞𝐥 𝐚𝐯 𝐞𝐧 𝐥𝐢𝐭𝐞𝐧 𝐛𝐚𝐫𝐧𝐞𝐡𝐚𝐠𝐞?

Vi har bare ti barn og grunnbemanningen er to voksne på

8-10 barn. Per i dag har vi en barnehagelærer i 100 % stilling, en pedagogisk medarbeider i 100 % stilling

-𝐁𝐚𝐫𝐧𝐚𝐬 𝐟𝐚𝐧𝐭𝐚𝐬𝐢 𝐬𝐭å𝐫 𝐢 𝐬𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮𝐦.